2012. március 10., szombat

Nakladany hermelín - a pácolt camembert


Nakladany hermelínről én sem hallottam ezidáig, ez ugyanis a csehek híres sörkorcsolyája, pácolt camembert típusú sajt. (és nem pácolt kis állatka)  Égigérő paszulynál olvastam az első receptet róla, azóta már több helyen is megtaláltam. Mivel a camembert-et szeretjük, nem volt kétség, hogy ki kell próbálnom. Az elkészítése 5 percnél többet nem vett igénybe, csak utána kellett 10 napig türelmesen várni, amíg összeérnek az ízek. Jelentem kivártuk, és megérte! Mivel még soha életemben nem ettem ilyet, ezért a recepten nem módosítottam semmit. (A Tihany minire mondják azt, hogy a legjobban hasonlít a csehek hermelínjére.)





2 db kisebb méretű camembert - pl. Tihany mini
1 db nagy vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
8-10 szem bors
2-3 babérlevél
1 tk mustármag
chili
bazsalikomlevél, majoranna, kakukkfű ízlés szerint
napraforgóolaj

Keresünk egy helyes, tiszta kis üveget. A sajtokat lapjával félbevágjuk, a hagymákat pedig vékonyan felszeleteljük. A sajtokból szendvicseket készítünk, a kétféle hagymával megtömjük, majd fogpiszkálóval rögzítjük.  A fűszereket egy kis tálban összekeverjük.
Az üveg aljára teszünk a fűszerekből, illetve a megmaradt hagymákból. Rárakjuk az egyik sajtszendvicset, erre megint szórunk a fűszerekből, és a hagymákból, a tetejére jön a következő sajt, és végül a maradék fűszer és hagyma. Az egészet olajjal felöntjük, és az üveget lezárjuk.
Hűtőbe tesszük, és ott 10 napig érleljük. Friss kenyérrel tálaljuk.




3 megjegyzés:

  1. A csehek igazán profik sörkorcsolyák terén, én az utopenec-et próbáltam már ki. :-) Nézz be hozzám légy szíves, van egy meglepetésem! ;-)

    VálaszTörlés
  2. nagyon jol hangzik, es Kamil szerint nagyon finom is!! O marpedig csak tudja! :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kíváncsi lennék az ő receptjére. mégiscsak kicsit autentikusabb...:)

      Törlés