2012. január 14., szombat

Földimogyorórkém házilag


Előfordul, hogy a sok édes lekvár után egy kis sósra vágyom reggelente. Ha a boltban belefutok mogyoróvajba, akkor veszek egy üveggel - de csak ritkán, mert elég borsos ára van.. :( Mostantól azonban ezt is itthon fogom elkészíteni, mivel a bolti ár töredékéért, ráadásul alig pár perces munkával lehet előállítani!



20 dkg sótlan földimogyoró
3-4 ek olaj
1 kk só
1 tk barnacukor

A mogyorót egy serpenyőben megpirítom, majd késes darálóba teszem. Hozzáadom az olajat, a sót és a cukrot és pár perc darálás után kész a krém! A mogyoróvajat hűtőben kell tárolni. Ugye, hogy nem bonyolult? :)





1 megjegyzés:

  1. Bár én eleve pörkölt sós mogyoróból készítettem, én is tettem hozzá kis olajat és cukrot, viszont a kövi azt hiszem ez lesz, mert az (n)agyon sós volt. De jó,hogy idetaláltam! :)

    VálaszTörlés