2011. november 26., szombat

Birsalmasajt egyszerűen


Nagymama kertjéből jó sok birsalma jutott el hozzánk, így a lekvár mellett birsalmasajtot is készítettem. Magas pektintartalma miatt pár helyen javasolták, hogy a magházzal együtt főzzük a gyümölcsöt. Hallottam olyan lehetőséget is, hogy a birsalmát egészben, héjával együtt kell megfőzni,  utána pedig át kell passzírozni. Ez sem bonyolult, de én a passzírozást most meg akartam úszni... Ezért egyedi módon készítettem el ezt a finomságot.





1 kg birsalma
1 citrom
70 dkg cukor
1 tk fahéj
3 marék dió

A birsalmákat megmostam és kimagoztam. A magházakat egy kis tüllbe csomagoltam, és a birsdarabkákkal együtt feltettem főzni annyi vízzel, amennyi épp ellepte. Jó fél órát főztem, mikor már megpuhult kivettem a gyümölcs húsát, amit botmixerrel szétnyomkodtam. Megmértem a súlyát, és kilónként 70 dkg cukrot adtam hozzá, illetve mellényomtam a citrom levét, a fahéjat pedig beleszórtam. Ezzel tovább főztem, amíg besűrűsödött (kb. 10 perc). Vigyázni kell, mert nagyon bugyog, én is szereztem egy kis égési sérülést. :( A diót előzőleg kicsit megpirítottam, majd a kész birsalmapépet enyhén kiolajozott tálakba öntöttem, amibe pár szem diót is csempésztem. 2 napig a formában száradt, majd kiborítottam, utána pedig jó pár napig pihent a radiátor tetején. Naponta fordítgattam, hogy mindenhol kellően megszilárduljon.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése